مکمل ها برای بیش فعالی - مجله بیش فعالی ایران

مکمل ها و مواد مغذی برای بیش فعالی ضروری هستند. برای مثال زینک برای تکانشگری و امگا ۳ برای رفتار بهتر مفیدند.

مکمل ها برای بیش فعالی

اکثر محققین خوردن میوه و سبزی، کربوهیدرات و بعضی پروتین ها را برای بیش فعال ها ضروری میدانند. دکتر سندی نیومارک، در کتاب بیش فعالی بدون دارو عنوان میکند :

من بارها در تحقیقاتم مشاهده کردم که تغییرات کوچکی در مواد مغذی، میتوانند چه تاثیر مثبتی بر درمان بیش فعالی بگذراند.

برویم اصلی ترین مکمل ها  را بخوانیم:

کربوهیدرات :

یکی از اصلی ترین مواد مغذی برای بیش فعال ها گلوکز است! کربوهیدرات نیز از رو اهمیت دارد که سریع به گلوکز تبدیل شده و باعث افزایش تمرکز میگردد. پیشنهاد برای بیش فعال ها خوردن صبحانه ای است که در آن کربوهیدرات (برای مثال نان) و کمی چربی موجود باشد. یکی از این صبحانه های مفید، کره همراه با شکر، پنیر و نان است.

امگا ۳ :

دکتر سندی نیومارک، مقدار ۵۰۰۰ میلی گرم امگا ۳ در روز برای بزرگسالان بیش فعال و ۲۵۰۰ میلی گرم برای کودکان پیشنهاد میکند. امگا ۳ نقش مهمی در کنترل نشانه های بیش فعالی بازی میکند.

مکمل ها برای بیش فعالی :

زینک :

تحقیقات نشان داده بیش فعال ها مقدار کمتری زینک نسبت به بقیه افراد دارند. خوردن زینک میتواند تکانش گری و بیش فعالی را کاهش دهد. در نظر داشته باشید که مقدار زیاد زینک نیز میتواند خطرناک باشد. حتما قبل از استفاده از زینک مقدار آن در خون خود را بررسی کنید. مقدار ۲۰ میلیگرم روزانه برای کودکان بیش فعال پیشنهاد میشود.

مکمل ها برای بیش فعالی

آهن :

در نظر داشته باشید تحقیقات ثابت کرده اند که مصرف آهن میتواند نشانه های بیش فعالی را کاهش دهد. البته قبل از مصرف آهن باید میزان آن در بدن بررسی شود. چون آهن زیاد نیز خطرناک است.

مکمل ها برای بیش فعالی :

منیزیم:

تحقیقات نشان داده منیزم میتواند باعث آرامش بیشتر بیش فعال ها شود. همچنین منیزم میتواند خواب بهتری را برای بیش فعالها به ارمغان بیاورد.

 

در نظر داشته باشید تمام این مکمل ها نمیتوانند جای دارو های اصلی بیش فعالی را بگیرند.

در مورد ریتالین بیشتر بدانید

 

منبع : additudemag

دیدگاهتان را بنویسید