مدیریت زمان - راهکارهایی برای بیش فعال ها مجله بیش فعالی ایران

طبق گفته‌ی یک بیش فعال ، هر مقصد ۲۰ دقیقه فاصله دارد و هر قرار ملاقات یک ساعت طول می کشد. اما باید بدانید که این کاملاً درست نیست، بلکه کاملا بستگی به برنامه شما دارد. شما باید سعی کنید مدیریت زمان داشته باشید تا روابط شما تنش نداشته باشد. همچنین استرس نداشته باشید و بدانید چگونه همیشه به موقع باشیم.

مدیریت زمان خود را بهبود بخشید

همه افراد ممکن است بعضی اوقات دیر بیایند ، اما بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی/نقص توجه بیشتر اوقات دیر می آیند. آنها دیر به جلسات می روند. آنها دیر پیش دوستانشان میرسند. آنها بچه ها را دیر از مدرسه برمیدارند. آنها در حالی مشغول پایان دادن به کارهای لحظه آخر یا پیدا کردن کیف پول ، تلفن همراه یا کلیدهایشان هستند، دیگران را منتظر می گذارند. مثل بیش فعال ها نمی دانند که چگونه به موقع برسند. اگر این موضوع آشنا به نظر می رسد ، راه های مدیریت زمان (این مقاله) را به دقت بخوانید.

همیشه دیر رسیدن به روابط آسیب میزند

افراد مبتلا به بیش فعالی قصد بی ادبی و بی احترامی ندارند. اما به دلیل تاخیر های زیاد، آنها اغلب به عنوان خودخواه یا کم توجه به زندگی دیگران تلقی می شوند. این برداشت نادرست یکی از دلایلی است که افراد مبتلا به ADD/ADHD در برقراری روابط خوب با دوستان، اعضای خانواده و همکاران مشکل دارند. این نیز از مشکلات مدیریت زمان غلط است.

برای مدیریت زمان بهتر زمان حرکت را تنظیم کنید

مدیریت زمان
مدیریت زمان

زمان حرکت  در ساعت خود را تنظیم کنید و آن را برای خود تکرار کنید. ده دقیقه زودتر خانه یا محل کار خود را به سمت مقصد ترک کنید. فکر زمان قرار را با فکر زمان حرکت جایگزین کنید.

برای رسیدن به موقع برنامه ریزی کنید

برای حضور ، اولین ترفند این است که در واقع برنامه ریزی حضور به موقع را داشته باشید. زمان ورود ذهنی را ۱۰ دقیقه قبل از زمان برنامه ریزی شده تنظیم کنید (برای مشکلاتی مثل ترافیک). این ایده برای اکثر افراد مبتلا به ADHD که از منتظر ماندن وحشت دارند ، یک آناتما است. یک مجله ، کتاب یا انبوهی از قبض های پرداخت نشده را درب منزل قرار دهید تا در خارج از خانه شما را بگیرد تا اگر باید شگفت آور زود وارد شوید ، کاری برای انجام دادن خواهید داشت. کتاب ، مجله یا چیز دیگری با خود ببرید که اگر مجبور به انتظار شدید خیلی وقت شما را نگیرند.

مدیریت زمان ، واقعاً چقدر طول می کشد؟

افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی به این مشهور هستند که مدت زمان رفتن از نقطه A به نقطه B را معمولا دست کم می گیرند. احتمالاً تعجب خواهید کرد که متوجه می شوید مسافت “۱۰ دقیقه ای” شما به فروشگاه مواد غذایی در واقع ۲۰ دقیقه طول می کشد. اگر سفری است که قبلاً هرگز انجام نداده اید از Google Maps استفاده کنید. و ۲۰ درصد زمان بیشتر برای ساعت شلوغ اضافه کنید.

حواس پرتی ها

تقریباً برای بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی غیرممکن است که فکر انجام “یک کار دیگر” را از سرشان بیرون بیاورند. کار اضافی که اغلب برنامه های اصلی را از برنامه خارج می کند. مثلا تلفن زنگ می خورد ، شما به آن پاسخ می دهید ، متوجه می شوید که میز باید تمیز شود ، یا یک گیاه باید آبیاری شود ، و یک کار دیگر ، اینگونه شما دیر می رسید. با یادآوری آنچه که باد انجام دهید( با صدای بلند و مکرر) حواس شما را پرت نمیکند : “من باید به سمت ماشین بروم ، من باید به سمت ماشین بروم ، من باید به سمت ماشین بروم.”

مدیریت زمان : بیرون رفتن به موقع از درب خانه

مدیریت زمان
مدیریت زمان

یک مانع معمول برای بیرون رفتن به موقع از درب خانه ، سندرم “من نمی توانم پیدایش کنم” است. بهترین راه حل آماده سازی پیش از موعد است. به آنچه می پوشید از قبل فکر کنید .همه چیزهایی را که باید بپوشید در گوشه ای بگذارید. اطمینان حاصل کنید که آدرس و شماره تلفن شخصی را که میخواهید ملاقات کنید را داشته باشید(در صورت گم شدن یا گیر کردن در ترافیک)

دو زنگ تنظیم کنید

دو زنگ هشدار (ساعت ، تلفن همراه یا رایانه) تنظیم کنید ، یکی که پنج دقیقه قبل از ساعت حرکت خاموش شود و دیگری که زمان خروج به صدا در بیاید. وقتی اولین زنگ هشدار به صدا درآمد ، هر کاری را که انجام می دهید متوقف کنید و محل را ترک کنید.

 

 

 

 

به یاد داشته باشید که به موقع رسیدن و مدیریت زمان یک تاکتیک موفق است. شما می توانید از دسته بندی بیش فعالی بزرگسالان دیگر مطالب مربوط را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید