مدیتیشن و بیش فعالی - مجله بیش فعالی ایران

مدیتیشن و بیش فعالی با هم رابطه دارند ! طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۰۸ میلادی، مدیتیشن میتواند تمرکز بیش فعال ها را افزایش، و استرس آنها را کاهش دهد. اما چگونه ؟

مدیتیشن و بیش فعالی

مدیتیشن و بیش فعالی

مدیتیشن، مهارتهای فردی شخص را ارتقا میدهد. این ارتقا بخاطر افزایش تمرکز شما به احساسات درونی یا به اصطلاح “خود-ناظری” است.در این مهارت شما تمرکز خود را تربیت میکنید و با عوامل استرس زا دوست میشوید. شما در مدیتیشن ، تمرکز میکنید تا تمرکز کنید! شما بیشتر به احساسات خود واقف میشوید و کمتر رفتارهای تکانشگرانه و بی فکر انجام میدهید. اما سوال اصلی اینجاست که یک بیش فعال چگونه میتواند از پس این تمرکز بر بیاید ؟ وقتی در حالت عادی تمرکز کردن برایش سخت است ؟

مدیتیشن و بیش فعالی : چگونه انجام دهیم ؟

اصلا کار سختی نیست. فقط لازم است ۵ دقیقه وقت بگذارید، یک جای آرام بنشینید، و به نفس کشیدنتان (دم و بازدمتان) دقت کنید. به این توجه کنید که شکمتان چگونه بالا و پایین میرود. اما لحظاتی بعد متوجه میشوید که دارید به چیز دیگری فکر میکنید، در این حالت دوباره فکرتان را به تنفستان متمرکز کنید.سعی کنید هر روز این تمرین را انجام دهید. از ۵ دقیقه شروع کنید و هر هفته کمی زمانش را بیشتر کنید. کمی که جلوتر رفتید دیگر همه جا میتوانید این کار را انجام دهید. پشت سیستم، پشت چراغ قرمز یا حتی موقع استراحت.

مدیتیشن و بیش فعالی : نتیجه

مدیتیشن و بیش فعالی

تحقیقات نشان داده اسکن مغزی کسانی که مدیتیشن انجام میدهند با کسانی که این کار را نمیکنند متفاوت است. همچنین این تحقیقات ثابت کرده هنگام مدیتیشن، میزان دوپامین زیادی ترشح میشود، گیرنده ی عصبی که در مغز بیش فعالها بسیار کمتر از حد عادی ترشح میشود. اما در نظر داشته باشید تمام تمرینها و درمانهای روانی باید در کنار دارو (زیر نظر پزشک) انجام شوند.

هر آنچه لازم است در مورد ریتالین بدانید 

منبع : additudemag

دیدگاهتان را بنویسید